Human Synergistics® metodologija promjene organizacija, timova i pojedinaca
Integrirani sustav razvoja (Integrated Development System) firme Human Synergistics je višeslojni sustav mjerenja i razvoja ljudskog učinka. Sustav organizacijama omogućuje pokretanje programa promjena na individualnoj, timskoj ili organizacijskoj razini (simultano ili slijedno). Specifični Circumplex model čini osnovu integriranog sustava i njegovu kvantitativnu metriku donoseći zajednički jezik i poveznicu među spomenutim razinama razvoja.
Integrirani sustav razvoja i mjerenja ljudskog učinka
Integrirani sustav mjerenja i razvoja ljudskog učinka tvrtke Human Synergistics postoji više od 40 godina i bazira svoj rad na znanstvenim istraživanjima. Rezultati primjene metodologije nadmašili su sva očekivanja u postizanju napredka kod pojedinaca, grupa i organizacija. Metodologija stavlja naglasak na mjerenje odnosa između ljudskog ponašanja i učinka, omogućujući time ljudima pomoć pri samospoznaji.
Samospoznaja – bilo da je individualna, grupna ili organizacijska – početni je korak ka učinku i rastu. To je oslobađanje od prošlosti kako bi se mogla prihvatiti budućnost.
Vizija Human Synergistics-a je organizacije koja je konstruktivno mjesto za rad, u kojima vođe vode, a pojedinci uviđaju da se njihov rad prepoznaje i cijeni.
Human Synergistics metodolgiju provode akreditirani konzultanati koristeći dijagnostičke instrumenate i materijale u skladu s potrebama organizacije i postavljenim ciljevima.
Human Synergistics® Circumplex model
Circumplex model je priznati i prepoznati model za kvantitativno mjerenje ljudskog ponašanja.
Circumplex konceptualni model kružno postavlja varijable vodeći se kriterijem njihove međusobne sličnosti. Circumplex svojim modelarnim prikazom odražava sintezu poticajnih utjecaja na ljudsko razmišljanje i ponašanje, naglašavajući one koji daju uvid u odnos između međuljudskih odnosa i radnih zadataka te načine na koje kostruktivni, tj. obrambeni načini zadovoljavanja potreba određuju ljudsko ponašanje.
Circumplex, kako i slika modela prikazuje, spaja dvanaest stilova razmišljanja i ponašanja, pozicionirajući ih u slijedeće tri generalne orijentacije stilova: