ITIL V3 POSTERI & OVERVIEW
Životni ciklus je niz promjena kroz koje živo biće prolazi od početka svog života do smrti.
ITIL v3 opisuje model Životnog ciklusa usluge (eng. Service Lifecycle)!
Did you know…?
.. that immortality exists. Scientists have discovered a jellyfish which can live forever. More…
UPRAVLJANJE USLUGAMA & ITIL
Organizacije stvaraju vrijednost u obliku dobara i usluga.
Usluge su glavni način na koji organizacije stvaraju vrijednost. Danas je većina usluga omogućena informatičkim tehnologijama, a upravljanje IT uslugama (eng. IT Service Management (ITSM)) smatra se ključnom strateškom sposobnošću!

UPRAVLJANJE USLUGAMA
Upravljanje uslugama (eng Service Management) je skup specijaliziranih organizacijskih sposobnosti koji klijentima omogućuje vrijednosti u obliku usluga.

ITIL
ITIL je zbirka preporuka najbolje prakse za upravljanje uslugama i globalno većinom usvojen okvir za upravljanje uslugama.

ITIL 3 – ŽIVOTNI CIKLUS USLUGE
ITIL 3 je objavljen 2007., a revidiran 2011.
ITIL® V3 ima pristup životnog ciklusa usluge u pružanja smjernica za najbolju praksu upravljanja IT uslugama. U ITIL v3 životnom ciklusu usluge postoji pet faza: strategija usluge, dizajn usluge, tranzicija usluge, operativni rad usluge i kontinuirano poboljšavanje usluge.

USLUGE & PROCESI
ITIL 3 naglašava važnost koordinacije i kontrole svih procesa, sustava i funkcija potrebnih za utvrđivanje, oblikovanje, isporuku i podršku uslugama, uz fokus na kontinuirano poboljšavanje usluga i procesa.

USLUGA
Usluga je način pružanja vrijednosti klijentima omogućavanjem ishoda koje klijenti žele postići uz rasterećenje od specifičnih troškova i rizika.

PROCES
Proces je strukturirani skup aktivnosti dizajniran za postizanje određenog cilja. Proces uzima jedan ili više definiranih ulaza i pretvara ih u definirane izlaze.

ITIL 3 – ŽIVOTNI CIKLUS USLUGE…
( detaljnije)
Životni ciklus usluge u upravljanju IT uslugama (ITSM) je dinamičan, iterativni pristup upravljanju uslugama u vremenu što uključuje uvođenje novih poslovnih procesa, nove tehnologije i novih sposobnosti, kao i održavanje, raspolaganje i povlaćenje postojećih elemenata Usluge.



ITIL SERVICE STRATEGY
ITIL Service Strategy pruža smjernice o tome kako upravljanje uslugama promatrati ne samo kao organizacijsku sposobnost, već i kao strateško sredstvo. Opisani su principi na kojima se temelji praksa upravljanja uslugama koji su korisni za razvijanje politika, smjernica i procesa upravljanja uslugama tijekom životnog ciklusa ITIL usluge.


ITIL SERVICE STRATEGY – PROCESI


ITIL SERVICE DESIGN
ITIL Service Design pruža smjernice za dizajn i razvoj usluga i praksi upravljanja uslugama. Obuhvaća načela dizajna i metode za pretvaranje strateških ciljeva u portfelje usluga i uslužnih sredstava. Opseg ITIL Service Design nije ograničen na nove usluge već uključuje i promjene i poboljšanja potrebna za povećanje ili održavanje vrijednosti za kupce tijekom životnog ciklusa usluga, kontinuiteta usluga, postizanja razine usluge i usklađenosti sa standardima i propisima. ITIL Service Design vodi organizacije kako razvijati sposobnosti dizajna u kontekstu upravljanja uslugama.


ITIL SERVICE DESIGN – PROCESI


ITIL SERVICE TRANSITION
ITIL Service Transition pruža smjernice za razvoj i poboljšanje mogućnosti uvođenja novih i promijenjenih usluga u podržana okruženja/produkciju. ITIL Service Transition opisuje kako napraviti prijelaz organizacije iz jednog stanja u drugo, istovremeno kontrolirajući rizik i podržavajući organizacijska znanja za podršku u odlučivanju. Osigurava da se vrijednosti (identificirane) u strategiji usluge i kodirane u dizajnu usluge učinkovito prenosu kako bi se mogle realizirati u radu usluge.


ITIL SERVICE TRANSITION – PROCESI


ITIL SERVICE OPERATION
ITIL Service Operation opisuje najbolju praksu za upravljanje uslugama u podržanim okruženjima. To uključuje smjernice o postizanju djelotvornosti i učinkovitosti u pružanju i podršci usluga kako bi se osigurala vrijednost za kupca, korisnike i davatelja usluga.


ITIL SERVICE OPERATION – PROCESSES


ITIL CONTINUAL SERVICE IMPROVEMENT
ITIL Continual Service Improvement pruža smjernice za stvaranje i održavanje vrijednosti za klijente kroz bolju strategiju, dizajn, tranziciju i rad usluga. Kombinira principe, prakse i metode upravljanja kvalitetom, upravljanja promjenama i poboljšanja sposobnosti.

