Interaktivni webinar:
ITIL® 4 Drive Stakeholder Value (ITIL DSV)
Predavanja: 9:00-13:00 (pon-čet)
Ispit: 9:00-12:00 (petak)
Ispit: 9:00-12:00 (petak)
* 50% popusta na cijenu seminara u učionici
* “Garancija prolaska na ispitu” – Ukoliko certifikacijski ispit ne položite iz prve, drugi pokušaj je besplatan.
“Great! I’ve written something stupid,
…but I haven’t signed a contract with anyone to produce solely wise and perfect works.
I gave vent to my stupidity…and here I am, reborn.”
― Witold Gombrowicz
ITIL® 4 Specialist:
ITIL® 4 Drive Stakeholder Value (ITIL DSV)
Interaktivni webinar / Virtualna učionica
ITIL Specialist Drive Stakeholder Value modul pokriva sve vrste angažmana i interakcije između pružatelja usluga i njegovih kupaca, korisnika, dobavljača i partnera. Modul je usredotočen na pretvaranje potražnje dionika u vrijednost putem IT podržanih usluga te pokriva ključne teme kao što su:
- SLA dizajn
- upravljanje dobavljačima
- komunikacija
- upravljanje odnosima (eng. relationship management)
- dizajn iskustva klijenata i kupaca (eng. CX i UX design)
- mapiranje putovanja korisnika (eng. customer journey mapping)
- i još mnogo toga…
Polaznici seminara dobivaju alate za povećanje zadovoljstva dionika, što je sastavni dio poslovnog uspjeha u konkurentnom okruženju.
ITIL Specialist Drive Value (DSV) modul je usmjeren na:
- osobe odgovorne za upravljanje i integriranje dionika
- osobe usredotočene na put i iskustvo kupca
- osobe odgovorne za njegovanje odnosa s partnerima i dobavljačima.
Akreditirani seminar te položeni ITIL 4 Foundation su preduvijet za sve ITIL 4 module
Seminar je sukladan zahtjevima Axelos-a (službeni akrediter za ITIL) i sadržajno uključuje znanja potrebna za certifikat ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV) in IT Service Management.
- Naziv seminara: ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value ( ITIL DSV)
- Tip seminara: INTERAKTIVNI WEBINAR
- Trajanje seminara: 5 dana, u vremenu od 9:00-13:00. Predavanja se održavaju od ponedjeljka do četvrtka, a certifikacijski ispit se piše u petak u vremenu 9:00-12:00.
- Cijena seminara: 650 EUR + PDV ( = cijena seminara u učionici uz popust 50%)
- Cijena ceritifikacijskog ispita: 400 EUR + PDV
- Jezik: predavanja su na hrvatskom, a prateća literatura i certifikacijski ispit su na engleskom jeziku.
“Garancija prolaska na ispitu”: Ukoliko certifikacijski ispit ne položite iz prve – drugi pokušaj je besplatan!
Ispit: Ispit se sastoji od 40 multiple-choice pitanja na engleskom jeziku. Vrijeme predviđeno za riješavanje ispita je 60min; odnosno 75 min i korištenje riječnika ukoliko engleski nije materinji jezik. Nije dopušteno konzultiranje literature. Za prolaz je potrebno minimalno 65% točnih odgovora ( odnosno 28/40).
Polaganje ispita: Ispit se polaže dan nakon završetka seminara, u vremenu 9:00-12:00. Preliminarni rezultati (prolaz/pad) su dostupni unutar sat vremena od završetka ispita, a postignute bodove i elektronički certifikat dobivate u roku dva radna dana.
ITIL 4 Drive Stakeholder Value (DSV) detaljnije…
Introduction
As vital as IT is, it doesn’t exist in a vacuum. Successful IT managers must be able to assess interactions with users, suppliers, partners, and customers in order to learn how services can be fully optimized. The ITIL DSV module offers a number of tools and techniques for stakeholder value optimization, with a particular focus on customer and user experiences, as well as journey mapping.
By taking this course you will learn:
- Service level agreement (SLA) design
- Multiple-supplier management, communication management, and relationship management
- How to design customer and user experiences (CX and UX) and customer journey mapping
- How to drive stakeholder value, one of the most central aspects of creating, maintaining and improving IT-enabled products and services
- Everything needed to pass the official ITIL 4 DSV exam
Why should you take this course?…
- The course features expert tutor support, as well as interactive slides, instructor-led audio, and other online training assets created alongside highly experienced ITIL practitioners
- The course offers knowledge checks as well as a practice exam simulator to help students prepare for the ITIL DSV examination
- We offer each student a FREE exam voucher, as well as a FREE resit with Exam Pledge
- This course is fully accredited by PeopleCert on behalf of AXELOS
Course Content:
This opening module addresses the course rationale and provides an overview of ITIL 4 DSV. Students will also be introduced to the subject matter experts who will be helping them along.
A lesson plan will be outlined, and students will be provided with exam information, FAQs, refresher exercises for ITIL 4 Foundation, a toolkit, diagram pack, skills self-audit form, workbook, glossary and a list of further resources.
This module shows learners how to identify key principles for ITIL DSV.
This module goes over how to identify stakeholder aspirations, map customer journeys, identify touchpoints and service interactions, design customer journeys and measure and improve customer journeys.
This module teaches students how to identify service consumers and providers, along with their needs. Students will also learn how to describe and target markets.
By the end of this module, students will be able to describe how to communicate and collaborate, build service relationships and manage suppliers and partners, as well as define service relationship types.
This module describes how to do a number of tasks, including managing demand and opportunities, specifying and managing customer requirements, designing service offerings and user experiences, and selling and obtaining service offerings.
By the end of this module, students will be able to describe how to agree and plan value co-creation, along with how to negotiate and agree on services.
This module will show students how to describe several activities in the onboarding process, including how to relate to users and foster relationships, provide user engage and delivery channels, enable users for service, elevate mutual capabilities and offboard customers and users.
This module will show students how to explain how to foster a service mindset and describe both ongoing service interactions and how to nurture user communities.
This module will teach students how to explain both how to realize service value in different settings and track value realization. They will also learn to describe how to assess and report value realization, as well as explain how to evaluate value realization, improve customer journeys and realize value for service providers.
These practice exams are designed to simulate the conditions that students will face when taking the official ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value examination. It will be well worth testing your knowledge on ITIL 4 before booking your exam, as it will give you the chance to highlight and revise any modules which you have been struggling with.
When you feel you are ready to sit the ITIL DSV exam, simply contact Good e-Learning to request your FREE exam voucher.
This module wraps up the rest of the course, providing students with knowledge checks to ensure they have absorbed the subject matter in preparation for the exam.
Ispit
Ispit se održava nastavno na seminar:
- Jezik: engleski
- Trajanje: 120 min za polaznike kojima engleski nije materinji jezik ( inače 60 min)
- 40 pitanja s višestrukim izborom (a,b,c,d) s jednim točnim odgovorom, bez negativnih bodova
- Za prolaz je potrebno minimalno 28 točnih odgovora (65%)
- Certifikat dodjeljuje: Peoplecert (Ispitni institut)
- Akreditirana trening organizacija (ATO) za provedbu ispita: ITSM Partner Consulting
- Certifikat: Nakon uspješno položenog ispita, dobiva se međunarodno priznati certifikat: ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV) Certificate in IT Service Management. Certifikat se dobiva kao e-certifikat unutar dva radna dana od polaganja ispita.
Ciljevi, preduvjeti, akreditacija…
- Usvojiti terminologiju, koncepte i definicije ITILa 4
- Razumjeti ITIL 4 pristup koji opisuje ITIL sustav vrijednosti usluge ( eng. ITIL Service Value System), ITIL Lanac vrijednosti usluge (eng. ITIL Service Value Chain), Tokove vrijednosti ( eng. Value streams) i Prakse ( eng. Practices)
- Razumjeti ključne ITIL 4 prakse te njihov doprinos u izvršavanju IT Service Management aktivnosti (svrha, najbolje prakse, aktivnosti)
- Shvatiti prednosti korištenja ITIL 4 najboljih praksi
- Sklopiti mozaik ITIL 4 praksi u jednu veliku sliku; upoznati zavisnosti praksi
- Diskutirati, analizirati i sagledati mogućnost primjene ITIL 4 preporuka u vlastitoj organizaciji
- Opcionalno: dokazati stečeno znanje polaganjem ispita i ostvarivanje ITIL 4 Foundation certifikat
Tipični polaznici su:
- IT menadžeri, IT voditelji, IT konzultanti, operativni menadžeri, generalni menadžeri, arhitekti rješenja (eng. Solution architects), IT stručnjaci i poslovni menadžeri
- Svatko zainteresiran za razumijevanje osnova ITIL 4 dobrih praksi
- Svatko zainteresiran za poboljšanje kvalitete upravljanja IT uslugama
- IT profesionalci iz organizacija gdje se ITIL već koristi za upravljenje IT uslugama
- Potrebno je znanje engleskog jezika (budući su materijali za seminar i ispit na engleskom jeziku)
- Poželjne su IT vještine i poznavanje procesa/praksi upravljenja IT uslugama ( eng. IT Service Management-a)
ITSM Partner Consulting je akreditirana organizacija za obuku (eng. Accredited Training Organisation(ATO)) te ovlaštena za provođenje ITIL treninga i polaganje ITIL ispita
Neprekidno usavršavamo svoje treninge, stoga jamčimo da su naši ITIL 4 seminari uvijek u skladu s aktualnim nastavnim planom i programom propisanim od tvrtke Axelos Limited (vlasnika svih prava za ITIL).
Accredited ITIL® Drive Stakeholder Value training is provided by ITSM Partner GmbH Wien, accredited by PeopleCert.
ITIL® Drive Stakeholder Value is a registered trade mark of AXELOS Limited. All rights reserved.