Six Sigma edukacija i certifikacija
Six sigma teži poboljšati kvalitetu izlaznog proizvoda procesa otkrivajući i otklanjajući uzroke defekata i minimiziranjem varijabilnosti u proizvodnom i poslovnom procesu.
Six Sigma je rezultatski orijentiran i strukturiran način rada na poboljšanjima, s jasnom raspodjelom odgovornosti, a s ciljem postizanja značajnih rezultata (skokovita poboljšanja) i jasnom usmjerenošću na:
- kupca (unutarnjeg, vanjskog)
- rješavanje dosad nerješivih ili neprepoznatih problema
- reduciranje i eliminacija varijacija procesa kao i na poboljšanje njegove sposobnosti.
- projektni pristup i primjena DMAIC procesa (metoda za rješavanje problema)
- široka primjena statističkih i alata kvalitete.
- jasno definirane uloge i infrastruktura
- Mjerenje
- Analiza
- Unapređenje
- Kontrola
Da bi se postigla zadnja (6.-a) razina ne smije se napravit više od 3.4 greške na milijun pokušaja. No, određivanje sigma razine koja se želi doseći treba se vršiti za svaki projekt pojedinačno ovisno o ekonmskoj isplativosti, da se ne bi premašila dobit koja se želi ostvariti.
- DMAIC (Define-Measure-Analyze-Improve-Control)
- DMADV (Define-Measure-Analyze-Design-Verify)
DMAIC – se korist za unapređenje postojećih poslovnih procesa, odnosno upravljanje njihovom kvalitetom. Realizirat će se kroz sljedećih pet koraka:
- D – Definiranje (Define) postojećih procesa i ciljeva projekta upravljanja kvalitetom tih procesa visoke razine.
- M – Mjerenje (Measure) ključnih aspekata postojećih procesa i prikupljanje potrebnih, odnosno relevantnih podataka.
- A – Analiziranje (Analyze) podataka kako bi se utvrdili odnosi između uzroka i posljedica, tj. kako bi se utvrdilo što su uzroci defektima u postojećim poslovnim procesima. Pritom valja osigurati (ili barem nastojati osigurati) obuhvaćanje svih čimbenika od utjecaja na odnose uzroka i posljedica.
- I – Unapređenje (Improve) ili optimiziranje procesa zasnovano na izvršenoj analizi prikupljenih podataka.
- C – Kontrola (Control) kojom će se nastojati osigurati da svako odstupanje od zacrtanog cilja bude otklonjeno ili ispravljeno prije no što ono rezultira defektima.
DMADV – bit će primijenjena prilikom pokretanja novih procesa ili razvoja novih proizvoda. Metodologija DMADV je najpopularniji sastavni dio alatnog paketa DFSS (Design For Six Sigma). DFSS metoda ima za cilj kreirati proces koji ne stvara greške. Provodit će se također kroz pet koraka, ali ovoga puta sljedećih:
- D – Definiranje (Define) ciljeva pokretanja novih procesa ili razvoja novih proizvoda sukladnih potražnji klijenata i strategiji poslovanja tvrtke.
- M – Mjerenje (Measure) karakteristika procesa koje su od kritičnog utjecaja na njihovu kvalitetu te rizika kojima su procesi izloženi.
- A – Analiziranje (Analyze) mogućih opcija oblikovanja novih procesa ili proizvoda kako bi se utvrdilo koja je od njih najpovoljnija sa stajališta ostvarivanja zacrtanih ciljeva.
- D – Detaljno oblikovanje (Design) procesa ili proizvoda, optimizacija njihova dizajna i izrada plana implementacije odabranog dizajna.
- V – Verificiranje (Verify) dizajna, iniciranje pilot-projekata, implementacija novih poslovnih procesa i njihovo prepuštanje stvarnim vlasnicima procesa.
Oslanjajući se na navedene dvije metode, metodologija Six Sigma primjenjiva je praktički u svim područjima poslovanja, uključujući i primjenu informacijskih tehnologija.
No, Six Sigma se pokazala uspješnom u smanjenju varijance i defekta te povećanju produktivnosti i profita, ali nema potencijala za stvaranje novih poslovnih modela i inovacija. Za rješavanje tog aspekta uveden je novi element u Six Sigma metodologiju. Od originalon DMAIC (Define, Measure, Analyse, Improve, and Control) dobiven je DMAI2C (Define, Measure, Analyse, Innovate, Improve, and Control).
- Pripravnost na sve strože zahtjeve tržišta
- Smanjenje troškova (ne)kvalitete
- Povećanje prihoda
- Eliminaciju i smanjenje varijacija procesa
- Svladavanje vještina vođenja projekata
- Uključivanje širokog kruga ljudi i unapređenje kompetencija i kulture organizacije
- Poboljšanje kvalitete i povećanje zadovoljstva kupca
- Uspostava i zajedničkog globalnog jezika poboljšanja u cijelom lancu vrijednosti (dobavljač-proizvođač-kupac)
- Uključenost i zadovoljstvo zaposlenika
- Brže postizanje izvrsnosti